08 septiembre, 2009

Falar galego / Hablar gallego

Esto lo escribire en gallego, porque es asi como lo pienso ahora y luego lo traduciré.

Estou cansa de tanta tolería, de tanto ir e vir coa lingua. Estou orgullosa de falar galego, de poder pensar en galego, de poder utilizar o galego sempre que o necesito.
Foron moitos anos nos que a miña nai, o meu avó e tantisima xente non puideron expresarse con liberdade. Foron moitos os anos de loita.
E agora con tantos dereitos conseguidos temos que voltar atras. Que se galego si, que se galego non. É un atraso, e dos gordos.
Eu quero ter a opcion de usar o galego no meu dia a dia, de poder educar nunha escola na que falen galego aos meus fillos se asi considéroo, e a cona, poder dicirlle ao meu medico que me doe ata o alma se quero, pero en galego.
Pero non, agora resulta que por iso son galeguista. Pois o serei. Pero non obrigo a ninguén que o sexa, nin que esa sexa a unica opcion. O que queira falar o castelán que o fale. E parecerame perfecto, e ata poida que lle conteste en castelán se mo pide. Pero deixame a min falar galego se quero.
Eu falo galego e moitos dos meus amigos contéstanme en castelán e non por iso son menos amigos meus ou mais amigos. Simplemente énos indiferente a lingua que cada un elixa para expresarse, porque o unico que importa nesta vida é entenderse.
Porque todo redúcese a iso, a elixir sen obrigar.
Estou segura de que mañá apetecerame falar galego e usalo do mesmo xeito.
Niso os cataláns dannos mil voltas. Usan e defenden o seu idioma como aceno de identidade, e á min aínda non mo impuxeron en ningunha das miñas visitas a cataluña.
Isto non ten visos de cambiar, seguirase falando de algo como o ensino doutra lingua que non sexa o castelán ou o inglés, como algo negativo, e todo iso porque non entenden, non se decatan que todas esas linguas son unha riqueza non só para os cataláns, os navarros ou os galegos, é unha riqueza para todos.
O mesmo cando se dean conta xa é tarde.


Estoy cansada de tanta tontería, tanto ir y venir con la lengua. Estoy orgullosa de hablar gallego, de poder pensar en gallego, de poder utilizar el gallego siempre que lo necesito.
Fueron muchos años en los que mi madre, mi abuelo y tantísima gente no pudieron expresarse con libertad. Fueron muchos años de lucha.
Y ahora con tantas derechos conseguidos tenemos que volver atras. Que si gallego si, que si gallego no. Es un atraso, y de los gordos.
Yo quiero tener la opcion de usar el gallego en mi dia a dia, de poder educar en un colegio en el que hablen gallego a mis hijos si asi lo considero, y que coño, poder decirle a mi medico que me duele hasta el alma si quiero, pero en gallego.
Pero no, ahora resulta que por eso soy galeguista. Pues lo seré. Pero no obligo a nadie que lo sea, ni que esa sea la unica opcion. El que quiera usar el castellano que lo hable. Y me parecera perfecto, y hasta puede que le contestaré en castellano si me lo pide. Pero dejame a mi hablar gallego si quiero.
Yo hablo gallego y muchos de mis amigos me contestan en castellano y no por eso son menos amigos mios o mas amigos. Simplemente nos es indiferente la lengua que cada uno elija para expresarse, porque lo unico que importa en esta vida es entenderse.
Porque todo se reduce a eso, a elegir sin obligar.
Estoy segura de que mañana me apetecerá hablar gallego y usarlo del mismo modo.
En eso los catalanes nos dan mil vueltas. Usan y defienden su idioma como seña de identidad, y a mi todavía no me lo han impuesto en ninguna de mis visitas a cataluña.
Esto no tiene visos de cambiar, se seguirá hablando de algo como la enseñanza de otra lengua que no sea el castellano o el inglés, como algo negativo, y todo ello porque no entienden, no se enteran que todas esas lenguas son una riqueza no sólo para los catalanes, los navarros o los gallegos, es una riqueza para todos.
Lo mismo cuando se den cuenta ya es tarde.

1 comentario:

  1. eeeeeeeeeee ei que galicia es una mierda xa o sei con touciño e con queimada tameeeen... non o ves?

    Moi bien todos os traumas xa chos escoitei...

    Ataque Escampe "Galicia es una mierda"

    Fala, vive, que máis ten? Es feliz?

    ResponderEliminar